Olimpia Doru
Manager SC New Design Composite SRL
1Cum a afectat pandemia mediul privat de lucru?
De-a lungul anilor, cei din mediul privat s-au confruntat cu multe situații limită, însă
niciodată ca acum. Știai (vedeai si simteai) că treci prin momente grele? Da, pentru că
semnalele le „vedeai” în cifre: îți scădeau vânzările, nu mai reușeai să găsești clienți noi,
aveai probleme cu cash-ul, angajații deveneau nemulțumiți, deci apăreau tot felul de
situații limită și urgente toate. Tu încerci în acele momente să faci tot ce ține de tine
pentru a îți salva afacerea și implicit viitorul.
Pandemia?? A blocat tot, inclusiv mințile noastre! Și chiar peste noapte! Foarte multe
IMM-uri nu au supraviețuit și consecințele încă nu s-au terminat! Izolarea fizică, teama și
frica pentru că încă nu există antidotul, știri sumbre, mediatizate la maxim,
contradictorii, pe foarte mulți dintre noi ne-a paralizat la propriu.
2Cum v-ați reinventat afacerea în această criză?
Criza, ca și nevoia , adevărat, te obligă să
te reinventezi! Însă cunosc mulți antreprenori care nu au avut acestă șansă! Șansa
noastră a constat în faptul că suntem producători cu o gamă diversificată de produse. Și
chiar dacă produceam rezervoare și alte produse din fibră de sticla (paravânturi, cabine
de pază, ministații de epurare) am fost nevoiți să o închidem temporar. Activitatea de
producție AdBlue, marcă înregistrata a V.D.A, a fost în creștere iar în situația de criză,
am început să producem inițial igienizanți care, ulterior, după obținerea avizelor special,
au devenit dezinfectanți. În acest moment producem dezinfectanți pentru suprafețe,
dezinfectanți pentru mâini ,sub formă lichidă sau gel.
3Pandemia ne-a adus noi modalități de comunicare și ne-a determinat să implementăm noi sisteme de digitalizare. Astfel, ce îi sfătuiți pe tinerii antreprenori?
Pe tinerii antreprenori îi rog să se “up gradeze” cât mai repede la aceste noi sisteme de
digitalizare. Să nu uite că o discuție față în față face minuni, însa nici reclama de pe canalele
media nu este de neglijat!
4Este pandemia un moment prielnic pentru tineri pentru a-și deschide propria afacere?
Oh, DA! Este un moment uriaș pentru a îți testa capacitățile, aptitudinile și rezistența! O criză ne
distrage de la scopurile noastre, țintele noastre, visurile noastre. Deci nu poate exista un
moment mai bun pentru un asemenea test! O criză, de orice natura ar fie ea, va scoate la iveală
tot ce este în interiorul nostru, bun sau mai puțin bun. Unul din mentorii mei, John Maxwell, ne
spunea nu demult că “ Alegerile ne creeaza, iar crizele ne dezvăluie!”
5Pe ce ar trebui sa puna accent antreprenorii in următorii 5 ani pentru a-și dezvolta afacerea?
PE DEZVOLTAREA LOR! Înainte de a își dezvolta afacerea, să se dezvolte pe ei pentru că
abilitatea de leadership le determină eficiența și potențialul impact asupra afacerii lor!
Cu toții ne dorim clienți mulțumiți și încântați de ceea ce le oferim (produse sau servicii), mai
mult timp liber, venituri mai mari, relații bune cu toți cei din jurul nostru, afaceri prospere. Ei
bine, toate acestea nu vin decât dacă noi progresăm și evoluăm tot timpul. Toate acestea se
îndeplinesc doar dacă noi ne upgradăm zilnic la evoluția vremurilor dar, mai ales, la nevoile
clienților noștri țintă!
Închei cu o frază a lui John Maxwell „Nivelul tău de leadership determină succesul tau”. Această
frază descrie Legea Pragului Limitativ (prima dintre cele 21 DE LEGI SUPREME ALE LIDERULUI) .
Abilitățile antreprenorilor de leadership reprezintă pragul limitativ care determină succesul
afacerii lor.